fredag den 4. maj 2012

Dekoration til væggen...


Til min fødselsdag fik jeg et gammelt 1700 tals maleri som jeg havde ønsket mig
i rigtig lang tid.
Jeg havde en idé om hvordan dette billede jeg gerne ville ha skulle se ud , men
har bare ikke kunne finde lige det 1700 tals portræt hvor farverne
var som jeg gerne ville have dem , der måtte ikke være noget rødt i billedet
og udtrykket skulle også lige være der , så hel nem er jeg ikke.

Men til min store overraskelse så fik jeg altså "mit" maleri ,
der var lige fuldstændigt som det skulle være...Jeg blev meget glad !!!


Jeg syntes det kan være rigtig svært at finde noget at dekorere væggen med , uden at det
bliver alt for tungt og som passer ind i resten af bolig indretningen.
Hjemme har jeg mikset en stil med lyse malet møbler med lidt rå industri.
Det er nogen gange en balance kunst lige at få det til at gå op i en højre enhed.

Det Begyndte med en gammel urskive fra et Fransk klokketårn , det kom op over sofaen.


For at få balance i stuen mellem det rå og det bløde , beklædte jeg den modsatte endevæg
med gamle bølget metal plader.
Jeg satte 2 gamle Franske  Jielde industri væg lampe op på pladerne , så der kommer
lidt inddirekte lys på dem.
Et stort Fransk sølvspejl blev sat op af pladerne og en gammel hest i udskået træ
blev monteret på nogle metal stænger ind i pladerne så den "svæver" lidt.



Ellers er jeg vild med gamle antikke rammer i sølv , nogen med indhold , andre
bare som dekoration uden noget , de er fantastiske og er på en gang moderne og rå
med en fin patina i det gamle bladsølv.


Gamle jern dekorationer som oprindeligt har være brugt på Fransk døre ,
er fine og rå som væg dekorationer.



 Men ellers er jeg vild med gamle Fransk Louis Phillipe sølv spejl , de er super fine
både som dekoration og til at "åbne" rummet op.
Gamle skodder , gadeskilte og gamle olie portræt malerier er også rigtig fine i den
Franske bolig indretning.







I soveværelset har jeg lavet en sengegalv beklædt med renskind ,
så her skuller der selvklart et rensdyr trofæ op på væggen i selskab med
2 Franske Jielde industri lamper fra 50érne.

Alle Foto : Bjørn Stiler - K&Co.

Nogle personlige eksempler og ideér til væg dekorationer.
I butikken har vi også en masse forskellige ting som er meget dekorative som væg dekoration i boligen..Bl.a. en gammel frise med engle i sten , som har siddet uden på en villa i syd Frankrig.


_______________________________________________________________________________

Fransk Antik & Industriel Vintage
Vesterbrogade 177 , 1800 Frederiksberg C.
Hjemmeside : www.k-co.dk  

Ingen kommentarer: